Flocken

Jag och min son huserar i ett litet hus på landet tillsammans med våra underbara hundar: Missnutt's diamond Smilla (Smilla) och hennes dotter Dirty daisies meanest girl in town (Vixhen), två härliga aussies med underbar energi och livsglädje. I flocken ingår också en trasselsudd vid namn Hairdogs baby one more time (Hailey), en sprallig bearded collie och en ädel raskatt, perserkatten Jade. Dirty daisies Nevada (Loppa) bor hos sin fodervärd Åsa där hon huserar med katter och hästar. Vi ägnar oss åt vallning med en nybörjares ivriga glädje, åker på utställningar och hänger i spårskogen för att vi tycker att det är kul. Livet med aussies ska vara roligt, händelserikt och aktivt.

onsdag 28 mars 2012

varannan damernas...

grabben som sprängde kilosgränsen idag.
Stora grabbarna myser i täcket medan småflickorna äter
Nu på kvällen så bäddades mätta, trinda killar ner i ett gosigt täcke medan mamma Smilla hade kvalitetstid med tjejerna (eller öppen bar vid tuttarna). Den största grabben har redan passerat ett kilo så han äter och frodas vilket gör det lite svårare för de valpar som inte har riktigt lika mycket vikt att lägga bakom armbågarna vid matbordet...

3 kommentarer:

  1. Nu börjar dom se ut som bebisar :).. Man vill ju bara Gulla med dom!!

    Alexis

    SvaraRadera
  2. Men oj,Grattis till valparna,hela 12 st!Men hade inte din tik just en kull med 13 valpar?Eller drömmer jag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Smilla har tydligen förmågan att ge stora kullar, jag hade hoppats och trott att denna kull skulle bli lite mindre eftersom så stora kullar är ovanligt. Hon hade en kull förra sommaren och jag valde att ta en till kull nu på våren istället för till hösten då hon kommit igen mycket bra efter den förra kullen. Dock är detta den sista kullen på länge för Smilla som ska få vila från valpar och ha roligt i stallet och utställningsringen medan jag också vill utvärdera dessa kombinationer.

      Radera