Flocken

Jag och min son huserar i ett litet hus på landet tillsammans med våra underbara hundar: Missnutt's diamond Smilla (Smilla) och hennes dotter Dirty daisies meanest girl in town (Vixhen), två härliga aussies med underbar energi och livsglädje. I flocken ingår också en trasselsudd vid namn Hairdogs baby one more time (Hailey), en sprallig bearded collie och en ädel raskatt, perserkatten Jade. Dirty daisies Nevada (Loppa) bor hos sin fodervärd Åsa där hon huserar med katter och hästar. Vi ägnar oss åt vallning med en nybörjares ivriga glädje, åker på utställningar och hänger i spårskogen för att vi tycker att det är kul. Livet med aussies ska vara roligt, händelserikt och aktivt.

onsdag 21 mars 2012

4 dagar gamla

Hela ligan 4 dagar gamla
Hela gänget mår bra och äter som små hästar och Smilla tar väl hand om sina guldklimpar. En av hanarna har spräng halvkilos-gränsen och väger hela 520 gram idag.

4 kommentarer:

  1. Så fiina små korvar:)

    SvaraRadera
  2. Hälsningar Alexis

    SvaraRadera
  3. Men jösses hadde hon inte nyss en jättekull?? Kanske borde utvärderat de valparna först med tanke hälsa och mentalitet??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar som att Smilla lämnar stora kullar även om jag aldrig trott att hon skulle få en lika stor kull igen för det hör ju inte till vanligheterna. Smilla återhämtade sig väldigt väl efter den förra kullen, annars hade jag inte valt att para henne nu eftersom jag är rädd om min hund och vill att hon ska må bra. Jag kan tycka att det blir en väldigt ensidig utvärdering om man bara har en kull att titta på eftersom ärftlighet går från båda föräldrarna, med två kullar och olika fäder så får man i mitt tycke en lite mer nyanserad bild av vilken kvalitet Smilla lämnar på sina valpar. Sedan tycker jag att den tidigare kullen redan vid den här åldern ser lovande ut både mentalt och exteriört, hade jag sett några tveksamheter där så hade jag avstått att para henne nu. Har du några frågor eller funderingar på hur jag resonerat så är du jättevälkommen att kontakta mig för mer information. med vänliga hälsningar Lina

      Radera