Flocken

Jag och min son huserar i ett litet hus på landet tillsammans med våra underbara hundar: Missnutt's diamond Smilla (Smilla) och hennes dotter Dirty daisies meanest girl in town (Vixhen), två härliga aussies med underbar energi och livsglädje. I flocken ingår också en trasselsudd vid namn Hairdogs baby one more time (Hailey), en sprallig bearded collie och en ädel raskatt, perserkatten Jade. Dirty daisies Nevada (Loppa) bor hos sin fodervärd Åsa där hon huserar med katter och hästar. Vi ägnar oss åt vallning med en nybörjares ivriga glädje, åker på utställningar och hänger i spårskogen för att vi tycker att det är kul. Livet med aussies ska vara roligt, händelserikt och aktivt.

söndag 31 juli 2011

Får jag lov att presentera...

Alan Jackson

Garth Brooks

Hank Williams

John Wayne

Johnny Cash

June Carter

Toby Keith

Waylon Jennings

Willie Nelson

Buck Owens

Dixie Chick

Dolly Parton
Idag när valparna "fyller" två veckor så är de alla döpta och fotograferade en och en. Ber om ursäkt för den varierande bildkvaliteten, de är ostyrigare en en dagisgrupp när man plockar fram kameran...

6 kommentarer:

  1. Vilka snyggingar!!!! //Gabrielle

    SvaraRadera
  2. Känns som jag trakasserar din blogg med alla mina kommentarer, men jag måste bara säga, vilka små ljuvliga underbaringar! Som små karameller hela högen. Och vilka härliga namn :)

    SvaraRadera
  3. Trakassera på du, det är bara roligt;-) Ska bli roligt när ni kommer och besöker hela högen så att vi får träffas! (kul med ett ansikte till kommentarerna)

    SvaraRadera
  4. Läckra namn måste jag säga :) Ja jag måste säga att jag skulle bra gärna vilja snusa på de små kusinerna och så systerbarna :) Lite långt bara så du får snusa för mig med :)

    Kramar från oss

    SvaraRadera
  5. Tyckte att en bra hundras måste döpas efter bra musik;) Du ska inte åka ner till utställningen i Högbo och visa någon av dina skönheter i september? Och lilla Dixie är risken stor att du får snusa på om du kommer till svenstavik nästa år för den lilla snyggingen får bo kvar här med mig och Smilla har jag nog tänkt:)

    SvaraRadera
  6. Åh vad söta de är!!! Bra jobbat med att fota alla dem!!!! Förstår att det inte är lätt att hålla isär dem!

    Kram

    SvaraRadera