Flocken

Jag och min son huserar i ett litet hus på landet tillsammans med våra underbara hundar: Missnutt's diamond Smilla (Smilla) och hennes dotter Dirty daisies meanest girl in town (Vixhen), två härliga aussies med underbar energi och livsglädje. I flocken ingår också en trasselsudd vid namn Hairdogs baby one more time (Hailey), en sprallig bearded collie och en ädel raskatt, perserkatten Jade. Dirty daisies Nevada (Loppa) bor hos sin fodervärd Åsa där hon huserar med katter och hästar. Vi ägnar oss åt vallning med en nybörjares ivriga glädje, åker på utställningar och hänger i spårskogen för att vi tycker att det är kul. Livet med aussies ska vara roligt, händelserikt och aktivt.

måndag 23 april 2012

Tolv vilda valpar

Montana BOKAD
Alaska BOKAD
Arizona BOKAD
Colorado
Indiana BOKAD
Kentucky BOKAD
Michigan BOKAD
Nebraska BOKAD
Nevada BOKAD
Ohio
Texas
Washington BOKAD
12 friska, glada valpar busar här hemma. De är avmaskade och vägda, de väger i snitt 2 kilo för närvarande. När de ändå vägdes och avmaskades så passade jag på att fota de små yrvädren. Men tydligen hade jag slarvat bort bilden på Texas men hade en dagsfärsk mysbild på lillkillen i varje fall. (nån gång kommer jag att begripa mig på den här moderna telefonen jag har) Alabama hade besök av sin blivande familj igår och besök välkomnas glatt av alla valpar för det betyder ju bara att det är ännu fler att undersöka, busa med och bli klappade av. Och jag och Tristan får ju fika lite extra då:) På namnfronten har det även hänt lite grann, Alabama kommer att heta Karma och lilla Arizona har fått namnet Belle. När valparnas nya familjer kommit på vad deras lilla ulltuss ska heta så kallar jag dem för det så att de (förhoppningsvis) vet vad de heter när de flyttar...

3 kommentarer:

  1. Min fina lilla Karma:)! Fast alla är ju söta såklart.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Åh va söt dom är, man längtar ju till tusen efter lilla Michigan :) Vi har faktiskt ett namn till honom, Hachi har vi funderat ut till honom :)

    Hälsningar // Emma & Mattias

    SvaraRadera
  3. Åh, jag blir alldeles svag i mott hjärta när jag ser dem <3 De är såå söta hela bunten! Valpsjuk är bara förnamnet! Och lilla Texas då...jisses vad lik morbror Rocky han är när Rocky var så liten.
    Massor av kramar från oss alla

    SvaraRadera