Flocken

Jag och min son huserar i ett litet hus på landet tillsammans med våra underbara hundar: Missnutt's diamond Smilla (Smilla) och hennes dotter Dirty daisies meanest girl in town (Vixhen), två härliga aussies med underbar energi och livsglädje. I flocken ingår också en trasselsudd vid namn Hairdogs baby one more time (Hailey), en sprallig bearded collie och en ädel raskatt, perserkatten Jade. Dirty daisies Nevada (Loppa) bor hos sin fodervärd Åsa där hon huserar med katter och hästar. Vi ägnar oss åt vallning med en nybörjares ivriga glädje, åker på utställningar och hänger i spårskogen för att vi tycker att det är kul. Livet med aussies ska vara roligt, händelserikt och aktivt.

fredag 13 april 2012

Full fart i valphögen

Smilla förvandlas till ett smörgåsbord hos sina matglada ungar
Nebraska och Kantucky myser ihop.
Ohio tar en avslappnad tupplur
Veckan har fyllts av valpbesök och alla vardagsbestyr med 12 valpar, småbarn och studier så jag har slarvat med uppdateringar. Alla valpar växer och utvecklas som de ska, de äter bra och är enormt nyfikna på allt. De visar ingen oro över höga ljud, varken damsugaren eller Tristans framfart stör dem. Lilla Indiana smet ur valphagen gav sig iväg på egna äventyr tidigt en morgon och lekte själv i mitt sovrum när jag vaknade. Personligheterna kommer fram mer och mer på de små pärlorna, de är lekfulla och matglada med en upptäckarlust som är enorm. Jag har beslutat att behålla en merleflicka med hellång svans och de två andra merleflickorna har hittat sina familjer där jag vet att de kommer att få det superbra med allt vad en aussie behöver. Även Indiana har hittat sin blivande familj där de kommer att ta tillvara på hennes självständighet och stora nyfikenhet.

3 kommentarer:

  1. Hallå i valpstugan. De ser mysigt ut i spånet:)!!! Hoppas ni mår bra... Gör inget annat än räknar ner dagarna tills min Lilla pärla kommer till oss:)! Den sista bilden är ju hel skön på Ohio :).
    Kramkram

    Alexis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och ännu mysigare är det att dammsuga konstant men spånet tycker jag ändå är bäst för valparna trots att golven ser ut som ett stall här hemma,;) Kan berätta att den lilla pärlan mår bra och busar för allt hon är värd.

      Radera
  2. De ser helt underbara ut de små liven :) Kul att du tar kvar en valp också :) Klart man måste ha en arvinge ;)
    Synd att du bor så j-la långt bort annars hade jag kommit och snusat :)
    Våriga kramar från morbror Rocky, kusin Angus och så jag förstås :)

    SvaraRadera