Flocken

Jag och min son huserar i ett litet hus på landet tillsammans med våra underbara hundar: Missnutt's diamond Smilla (Smilla) och hennes dotter Dirty daisies meanest girl in town (Vixhen), två härliga aussies med underbar energi och livsglädje. I flocken ingår också en trasselsudd vid namn Hairdogs baby one more time (Hailey), en sprallig bearded collie och en ädel raskatt, perserkatten Jade. Dirty daisies Nevada (Loppa) bor hos sin fodervärd Åsa där hon huserar med katter och hästar. Vi ägnar oss åt vallning med en nybörjares ivriga glädje, åker på utställningar och hänger i spårskogen för att vi tycker att det är kul. Livet med aussies ska vara roligt, händelserikt och aktivt.

onsdag 11 januari 2012

Sådan mor sådan son...

Trillade in en bild på fina Buck i min mail, han har verkligen utvecklats till en snygg kille. Det ska bli så roligt att se hur det går för honom och de andra ungarna som ska ställas ut i Gävle i början på mars.

Smilla glider mest runt och är odräglig för tillfället, man får göra det när man löper tydligen. Hungrig mest hela tiden och selektiv dövhet är åkommor som drabbar min donna... Men jag härdar ut eftersom jag vet att det kommer något gott ur det hela förhoppningsvis. Till helgen planeras en date mellan primadonnan Smilla och en mycket stilig kavaljer, mer information kommer så håll utkik här på bloggen:)

3 kommentarer:

  1. Spännande!! Jag håller utkik!

    Och vad snygg Buck är :)

    SvaraRadera
  2. Vilken stilig kille! Och lite lik sin kusin Angus tycker jag...undrar om det är ett släktdrag ;)
    Spännande måste jag säga!
    Pussa fina syster (o moster)från Rocky m sin ohängde son Angus :)
    Kramar från oss alla

    SvaraRadera
  3. Smilla och Rocky verkar kunna det här med att åstadkomma vackra barn:) Ska bli spännande att se hur det går för Smillas ungar på utställning i mars.

    Kramar till er också!

    SvaraRadera