Flocken

Jag och min son huserar i ett litet hus på landet tillsammans med våra underbara hundar: Missnutt's diamond Smilla (Smilla) och hennes dotter Dirty daisies meanest girl in town (Vixhen), två härliga aussies med underbar energi och livsglädje. I flocken ingår också en trasselsudd vid namn Hairdogs baby one more time (Hailey), en sprallig bearded collie och en ädel raskatt, perserkatten Jade. Dirty daisies Nevada (Loppa) bor hos sin fodervärd Åsa där hon huserar med katter och hästar. Vi ägnar oss åt vallning med en nybörjares ivriga glädje, åker på utställningar och hänger i spårskogen för att vi tycker att det är kul. Livet med aussies ska vara roligt, händelserikt och aktivt.

onsdag 4 januari 2012

Nytt år, nya tag!

Jul och nyår har bara rusat förbi som det lätt gör med barn, hund och hästar. Julen tillbringade Smilla lite varstans där jag och Tristan råkade befinna oss för tillfället, precis lika avslappnad som vanligt.

Nyåret rymde jag och Tristan till fjälls till goda vänner och eftersom det bor en gammal butter schäfer hos dem som inte är alltför röftjust i Smilla så firade hon nyår med min mamma och hennes hundar. Lyckan var total eftersom mamma har en liten busig valp hemma som matchar Smillas leklust. Och självklart så var ju raketerna en bit kaka för fröken Smilla som är extremt skottfast och har bott granne med ett skjutfält. Jag sympatiserar med alla djurägare som har skotträdda djur, har varit där och vet hur jobbigt det är för båda hund och ägare...

Smilla passar även på att fira min födelsedag med att börja löpa, vilken present. Men eftersom viss dövhet inträffar i samband med löp hos min vackra dam så hade jag mina misstankar redan tidigare. Man kan verkligen inte se på min fina tjej att hon hade en hel flock vilda valpar i somras, hon har återhämtat sig fantastiskt både fysiskt och psykiskt. Det enda som skvallrar om tidigare valpar är den korta pälsen...

Men nu svamlar jag en hel massa, det här inlägget handlade egentligen om att önska alla mina fantastiska valpköpare ett helt fantastiskt 2012 med sina fina hundar!

Kram från mig och Smilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar