Flocken

Jag och min son huserar i ett litet hus på landet tillsammans med våra underbara hundar: Missnutt's diamond Smilla (Smilla) och hennes dotter Dirty daisies meanest girl in town (Vixhen), två härliga aussies med underbar energi och livsglädje. I flocken ingår också en trasselsudd vid namn Hairdogs baby one more time (Hailey), en sprallig bearded collie och en ädel raskatt, perserkatten Jade. Dirty daisies Nevada (Loppa) bor hos sin fodervärd Åsa där hon huserar med katter och hästar. Vi ägnar oss åt vallning med en nybörjares ivriga glädje, åker på utställningar och hänger i spårskogen för att vi tycker att det är kul. Livet med aussies ska vara roligt, händelserikt och aktivt.

torsdag 1 december 2011

Små valpar har blivit stora ungar

Billbo tog sig vatten över huvudet...
Billbo i full fart
Veckan har rusat fram för vår lilla flock med motionsrundor, stall och en hel del humor. Trixa, det vilda dagbarnet med enorm energi och massor av charm ser till att både jag, Smilla och Tristan har fullt upp. Även min brors boxer har fått sin beskärda del av Trixa. Det är riktigt underhållande att se en valp lura till sig ett ben av en fullfuxen boxer och använda samma metod om och om igen. Något säger mig att Texas inte är riktigt lika smart som Smillas unge;)

Vackra Tobbe
Än en gång har det trillat in riktigt trevliga mail till mig och Smilla. Från Tobbe (Toby Keith) och Billbo (John Wayne) i Uppsala har det kommit in rapport om välartade valpar och bilder på de fina grabbarna. Varje gång nyheter och bilder kommer så blir jag omåttligt stolt över att Smillas och Cobbes valpar är så fina och duktiga. Det är ett kvitto på att jag tänkte helt rätt när jag valde att göra den kombinationen och resultatet verkar bli precis det jag hoppades på: arbetsvilliga och vackra aussies.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar