Flocken

Jag och min son huserar i ett litet hus på landet tillsammans med våra underbara hundar: Missnutt's diamond Smilla (Smilla) och hennes dotter Dirty daisies meanest girl in town (Vixhen), två härliga aussies med underbar energi och livsglädje. I flocken ingår också en trasselsudd vid namn Hairdogs baby one more time (Hailey), en sprallig bearded collie och en ädel raskatt, perserkatten Jade. Dirty daisies Nevada (Loppa) bor hos sin fodervärd Åsa där hon huserar med katter och hästar. Vi ägnar oss åt vallning med en nybörjares ivriga glädje, åker på utställningar och hänger i spårskogen för att vi tycker att det är kul. Livet med aussies ska vara roligt, händelserikt och aktivt.

lördag 24 december 2011

En riktigt god jul...

Bästa julklappen man kan få enligt Smilla
Önskar jag och Smilla er alla! I går imponerade Smilla på både mig och sin omgivning när vi firade lilla julafton tillsammans med 3 hundar, oräknat antal katter, massor av folk och två sköldpaddor. Fröken Smilla gled avslappnat in och hejade på alla och ägnade kvällen åt att tigga julskinka på aussievis. Värdparet var imponerade av min colla och avslappnade aussiedam då de tyvärr bara träffat på den stressade och spända typen av aussie som i mina ögon inte är vad en aussie ska vara. Idag ägnar Smilla dagen åt att tigga skinka, tugga på sin julklapp (ett enormt oxben) och glida omkring och mysa...

1 kommentar:

  1. Fina, fina Smilla! Thysa skulle bli avundsjuk om hon såg vad sin mamma fått i julklapp. Måste nog ta och köpa ett oxben till lilltös också.

    Jag har också fått höra om Thysa att hon är så trygg och lugn för att vara en aussie. Bland annat en släkting till mig sa "jag trodde det här var damphundar, för jag träffade en aussie en gång som var alldeles tokig, men din hund är ju inte alls dampig". Och jag håller med dig, en aussie ska ju vara sådär cool och avslappnad men samtidigt alert utan att det trillar över till ett stressigt temperament.

    Vi är så glad för våran Thysa!
    Kram från oss!

    SvaraRadera