Flocken

Jag och min son huserar i ett litet hus på landet tillsammans med våra underbara hundar: Missnutt's diamond Smilla (Smilla) och hennes dotter Dirty daisies meanest girl in town (Vixhen), två härliga aussies med underbar energi och livsglädje. I flocken ingår också en trasselsudd vid namn Hairdogs baby one more time (Hailey), en sprallig bearded collie och en ädel raskatt, perserkatten Jade. Dirty daisies Nevada (Loppa) bor hos sin fodervärd Åsa där hon huserar med katter och hästar. Vi ägnar oss åt vallning med en nybörjares ivriga glädje, åker på utställningar och hänger i spårskogen för att vi tycker att det är kul. Livet med aussies ska vara roligt, händelserikt och aktivt.

måndag 16 juli 2012

Sommar, Cherie och en facebookgrupp!

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här, vi har haft fullt upp med att njuta av den blöta sommaren och studier. Jag och tjejerna har tillbringat en del tid med viltspår i skogen och i stallet hos hästarna, allt ska ju göras på sommaren. Ett och annat dopp har vi också hunnit med när solen tittat fram.


Alice trivs bra och passar in i vår lilla flock även om hon tycker att Tristan är en märklig prick ibland... Lilla Loppan börjar bli en gänglig tonåring med långa ben och ett mjukt sätt, avgudar den valpens fina kamratskap med Tristan. Hon är den första han ropar efter på morgonen och hon älskar att busa med honom. Smilla har garanterat tagit semester från utställningar då hon saknar päls och bygger upp kroppen i lugn och ro efter att ungarna flyttat. Hon älskar att spåra och blir lycklig bara jag tar fram spårsele och packar väskan för spår:) På söndag gör Alice och jag vår första debut i utställningsringen i Köping, det ska bli spännande att se hur det går för oss där.

Äntligen har jag tagit mig i kragen och skapat en facebookgrupp för alla valparna och deras familjer, är ni inte med där så rekommenderar jag er att leta reda på oss. Gruppen heter Aussieungarna och där läggs det upp bilder, tips om olika aktiviteter och annat skoj.  

Det har även kommit bilder på lilla fina Cherie (Indiana) som växer och frodas, fina tjejen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar