Flocken

Jag och min son huserar i ett litet hus på landet tillsammans med våra underbara hundar: Missnutt's diamond Smilla (Smilla) och hennes dotter Dirty daisies meanest girl in town (Vixhen), två härliga aussies med underbar energi och livsglädje. I flocken ingår också en trasselsudd vid namn Hairdogs baby one more time (Hailey), en sprallig bearded collie och en ädel raskatt, perserkatten Jade. Dirty daisies Nevada (Loppa) bor hos sin fodervärd Åsa där hon huserar med katter och hästar. Vi ägnar oss åt vallning med en nybörjares ivriga glädje, åker på utställningar och hänger i spårskogen för att vi tycker att det är kul. Livet med aussies ska vara roligt, händelserikt och aktivt.

söndag 10 juni 2012

Med en smak för vilt...

Smilla och Alice tyckte viltspår var lika roligt som jag och de två skönheterna har ägnat helgen åt att hänga lite och bli polare:) Helgens kurs har resulterat i två fina tjejer med godkända anlagsprov och siktet inställt på ett championat:) Trixa och Kvassa behöver lite mer tid innan de är redo för anlaget. Även Malin och Pallis fina råtta Diva klarade anlagsprovet med glans. Tack Cissi, Malin och Palli med barn för en kanonhelg!

5 kommentarer:

  1. Viltspår är kul! Fast nu var det längesedan för vår del :( Då får vi hoppas att syrran snart också får samma titel som brorsan :)
    Kramar från oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smilla och jag siktar stenhårt på samma titel som fina brorsan:) Hoppas vi ses i Svenstavik i augusti? Jättekram

      Radera
  2. Hoppas ni höll rätt på nyckeln idag ;) Grattis till godkänt anlagsprov på båda :)

    // Linnéa, som "var med" på kursen igår :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nyckeln fick sitta i bilen heeela tiden, jag lärde mig av lördagens kaos;) Tack för en trevlig helg:)

      Radera
  3. Tack själv!
    Det var det roligaste jag gjort på länge...

    SvaraRadera