Flocken

Jag och min son huserar i ett litet hus på landet tillsammans med våra underbara hundar: Missnutt's diamond Smilla (Smilla) och hennes dotter Dirty daisies meanest girl in town (Vixhen), två härliga aussies med underbar energi och livsglädje. I flocken ingår också en trasselsudd vid namn Hairdogs baby one more time (Hailey), en sprallig bearded collie och en ädel raskatt, perserkatten Jade. Dirty daisies Nevada (Loppa) bor hos sin fodervärd Åsa där hon huserar med katter och hästar. Vi ägnar oss åt vallning med en nybörjares ivriga glädje, åker på utställningar och hänger i spårskogen för att vi tycker att det är kul. Livet med aussies ska vara roligt, händelserikt och aktivt.

måndag 3 oktober 2011

fyra nybadade yrväder

Vi avslutade dagen med bad, något som borde gjorts för flera dagar sen men fyrtio minuter senare och med fyra rena, fina valpar nerbäddade så undrade jag varför jag skjutit upp det för så jobbigt var det ju inte.

Först in i duschen var Hank och han tittade lite skeptiskt först på mig sedan stod han lugnt och drack lite vatten medan han blev badad och torkad som att det var något han gjorde varje dag, en riktig liten cool kille.

Näste valp in var Dixie som först protesterade till att parkeras i duschen för att sen övergå i tjurigt blängande medan hon blev ren, precis som hennes mamma alltid gjorde som liten. Hoppas hon inte får samma böjelse för dydiken som mamma bara...

Garth ansåg först att det var under hans värdighet att bli blöt men insåg snabbt att det var tvåbeningen som avgjorde vem som skulle bada och inte, när vi kom till torkningen blev han överlycklig, det var ju bara så mysigt att bli frotterad och klättrade glatt upp i mitt knä för att pussas och tacka för myset.

Alan studsade glatt in i badrummet, parkerades något mindre glatt i duschen och tyckte först att duschen var ganska läskig tills han upptäckte att det var ganska mysigt att bada ändå och när han blev torkad kröp han upp i knäet för att mysa. Synd bara att han kröp upp innan jag torkat klart så nu hänger badhanddukar och mina kläder på tork medan valparna sover gott med ren päls...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar