Flocken

Jag och min son huserar i ett litet hus på landet tillsammans med våra underbara hundar: Missnutt's diamond Smilla (Smilla) och hennes dotter Dirty daisies meanest girl in town (Vixhen), två härliga aussies med underbar energi och livsglädje. I flocken ingår också en trasselsudd vid namn Hairdogs baby one more time (Hailey), en sprallig bearded collie och en ädel raskatt, perserkatten Jade. Dirty daisies Nevada (Loppa) bor hos sin fodervärd Åsa där hon huserar med katter och hästar. Vi ägnar oss åt vallning med en nybörjares ivriga glädje, åker på utställningar och hänger i spårskogen för att vi tycker att det är kul. Livet med aussies ska vara roligt, händelserikt och aktivt.

fredag 22 mars 2013

Slö fredag i lägren

Lågaktiv fredag här. Sonen har feber, Smilla har blivit kidnappad av korvmatande grannen som hävdade att Smilla vääääldigt gärna ville titta på gladiatorerna hos dem och förresten så behövde Alice egentid med matte blev jag tillsagd. Vilket betyder att vi jäser i soffan framför tv med snarkande sjukling bredvid oss. Även i Tärnsjö är det lugnt i lägret, där är det Malin som är sjuk och hela flocken slöar framför tv. Malin skickade över en bild på liten Xtra med mycket avslappnad sovstil...



1 kommentar:

  1. Vilken fin hemsida ni fått och Grattis till den nya flockmedlemmen! :) Hur söt som helst! <3
    För att kommentera ett äldre inlägg, jag har full förståelse för detta med tävlingsnerver då mina är urusla.
    Fast hälften vågat, allt vunnet :) Lycka till när det är dags att göra debuten :)
    Kram från oss, brorsan Rocky med sin ohängde ;)son Angus och så jag matte.

    SvaraRadera