Flocken

Jag och min son huserar i ett litet hus på landet tillsammans med våra underbara hundar: Missnutt's diamond Smilla (Smilla) och hennes dotter Dirty daisies meanest girl in town (Vixhen), två härliga aussies med underbar energi och livsglädje. I flocken ingår också en trasselsudd vid namn Hairdogs baby one more time (Hailey), en sprallig bearded collie och en ädel raskatt, perserkatten Jade. Dirty daisies Nevada (Loppa) bor hos sin fodervärd Åsa där hon huserar med katter och hästar. Vi ägnar oss åt vallning med en nybörjares ivriga glädje, åker på utställningar och hänger i spårskogen för att vi tycker att det är kul. Livet med aussies ska vara roligt, händelserikt och aktivt.

måndag 11 februari 2013

I väntan på vår...

Ännu mera snö när vi längtar efter vår här och jag är fortfarande lika dålig på att uppdatera trots löften om bot och bättring... Planeringen går framåt, MH för countryungarna är spikat och lydnadskurs inplanerad så nu längtar vi efter våren så att det blir lite fart igen.

Fröken Alice bestämde sig för att ett kort löp var hennes melodi så min dröm om en Alice-unge blir nog inte mer än en dröm tyvärr utan jag för njuta av Alice grandiosa humor och humör istället;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar