Flocken

Jag och min son huserar i ett litet hus på landet tillsammans med våra underbara hundar: Missnutt's diamond Smilla (Smilla) och hennes dotter Dirty daisies meanest girl in town (Vixhen), två härliga aussies med underbar energi och livsglädje. I flocken ingår också en trasselsudd vid namn Hairdogs baby one more time (Hailey), en sprallig bearded collie och en ädel raskatt, perserkatten Jade. Dirty daisies Nevada (Loppa) bor hos sin fodervärd Åsa där hon huserar med katter och hästar. Vi ägnar oss åt vallning med en nybörjares ivriga glädje, åker på utställningar och hänger i spårskogen för att vi tycker att det är kul. Livet med aussies ska vara roligt, händelserikt och aktivt.

söndag 30 september 2012

Bättre sent än aldrig...

Min uselhet på att uppdatera bloggen håller i sig tydligen så nu ska jag rapportera vad som hänt med Smilla och hennes ungar den senaste månaden. Hatchi(Michigan), Cherie(Indiana), Alaska och Loppa(Nevada) har varit ute i utställningssvängen med bra kritiker och välartade valpar.

Trixa(Dixie chick) tränar inför lydnadsdebuten som matte Cissi anmält dem till. Svipp(Kentucky) och Karma(Montana) har provat på vallninh vilket Svipp tyckte var strunt medan Karma fattade tycke för fåren och uppgiften. Hvassa(Dolly Parton) har varit effektiv med matte Malin. De startade i sin första rallylydnadstävling med minimalt med träning i ryggsäcken och landade på hela 89 poäng och sjunde plats av 25-30 hundar, det betyder en godkänd start och ett Jättegrattis från oss. För att balansera upp succén så debuterade de i lydnadsklass 1 idag och Hvassa tappade ork och koncentration tyvärr, men nästa gång går det säkert bättre:)

Så, nu är det hjälpligt uppdaterat för månaden som varit. Ta mig i örat och påminn mig ifall jag missat nåt;) Och ja, jag lovar bot och bättring. Kommande vecka ska jag göra bloggen höstfin och uppdatera med lite bilder:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar